خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش گذاشتن نظرسنجی در کانال تلگرام فقط با ۳ کلیک

آموزش گذاشتن نظرسنجی در کانال تلگرام فقط با ۳ کلیک

چگونه در کانال تلگرام نظر سنجی بگذاریم

آموزش گذاشتن نظرسنجی در کانال تلگرام همراه با تصاویر

ایجاد کانال در تلگرام، یکی از ترفند های اطلاع رسانی به مخاطبین می باشد که از این رو، تلگرام هم امکانات ویژه ای را برای شما عزیزان در اختیار گذاشته است تا بتوانید پیام های خود را به صورت های متفاوتی به عضو های کانال خود نمایش دهید.

(با قابلیت Poll به راحتی می توانید برای اعضای کانال خود یک نظرسنجی بگذارید تا به همین طریق متوجه شوید که بیشترین رای مثبت سمت کدام گزینه قرار دارد…. با آپدیت هایی که پیام رسان تلگرام منتشر می کند، متوجه شدیم که ویژگی Poll به ترفند دیگری نیز برایتان قرار دارد؛ مثلا فکر کن میخوای یه نظر سنجی توی کانالت راه بندازی اما جواب ها به صورت پاسخ صحیح طراحی شده باشد تا کاربری که روی گزینه کلیک می کند، متوجه شده باشد که آن گزینه صحیح بوده و دیگر گزینه ها غلط می باشد؛ برای یادگیری ترفند ایجاد نظرسنجی آزمون با جواب درست ، روی لینک کلیک کنید تا از این پس بتوانید آن را با سلیقه خود در کانال تلگرامی تان پیاده سازی کنید.)

یکی از این امکانات، قابلیت نظرسنجی می باشد؛ همانطور که نامش پیداست با استفاده از این ویژگی می توانید سوالی را همراه با جواب هایش طرح کنید تا در اختیار اعضای کانال تلگرام قرار بگیرد. سپس کاربران کانال شما می توانند روی جواب مورد نظرشان کلیک کنند که از این رو، تمامی جواب ها به صورت درصدی برای ادمین و کاربران نمایش داده می شود که در واقع آمار هر کدام با توجه به میزان کلیک ها مشخص می شود.

با توجه به این توصیفات، برای بسیاری از عزیزان، سوال پیش آمده که چگونه در کانال تلگرام نظر سنجی بگذاریم؟ برای پاسخ به این سوال، پیشنهاد می کنم که در قدم اول، تلگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید تا قابلیت نظرسنجی برای تلگرام شما هم فعال شود سپس در ادامه با سایت باشعوری همراه شوید.

چگونه در کانال تلگرام نظر سنجی بگذاریم؟

مرحله اول: ابتدا به خود کانالی که قصد ارائه نظرسنجی را دارید، وارد شوید سپس همانطور که در تصویر مشخص کرده ایم؛ بر روی آیکن سنجاقی شکل کلیک کنید.

آموزش گذاشتن نظرسنجی در کانال تلگرام

مرحله دوم: پس از کلیک بر روی سنجاق، همانطور که مشاهده می کنید؛ به غیر از عکس ها، ۴ گزینه در دسترس شما می باشد که اولین آن ها به نام 《Poll》 به فارسی: (نظرسنجی) میباشد که باید روی آن کلیک کنید.

نظر سنجی کردن در تلگرام چگونه است

مرحله سوم: خب همانطور که متوجه شدید، یک صفحه جدید برایتان باز شده است که شامل ۲ بخش می باشد؛ در بخش اول شما باید سوال یا عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید و در بخش دوم هم باید جواب هایش را مشخص کنید (محدودیتی در تعداد جواب ها وجود ندارد) پس طرح سوال و جواب های نظرسنجی، بر روی تیک بالای صفحه کلیک کنید تا در کانال منتشر شود.

نظر سنجی کانال تلگرام بدون ربات

همانطور که مشاهده میکنید؛ پست نظرسنجی شما با موفقیت در کانال تلگرام تان انتشار داده شد. اگر در پایین پست نظرسنجی دقت کنید، میبینید که می توانید تعداد رای کاربران را هم زیر نظر داشته باشید. برای نظرسنجی در کانال تلگرام، لازم است ۲ نکته مهم را برایتان یادآوری کنم.

آموزش تصویری قرار دادن نظر سنجی در تلگرام

صفر کردن رای های نظرسنجی کانال تلگرام

پس از اینکه کاربران رای های خود را در پست نظرسنجی شما انجام داده اند، همانطور که میدانید هر کدام از جواب ها، آمار هایشان به صورت درصدی مشخص شده است. شاید بخواهید که نظرسنجی در کانال Restart شود یا اینکه تعداد رای ها صفر شود تا کاربران بتوانند دوباره به نظرسنجی رای بدهند.

صفر کردن رای های نظرسنجی کانال تلگرام

برای این کار شما باید روی پست نظرسنجی کلیک کنید تا یک لیست کوتاه برایتان باز شود سپس همانطور که در تصویر مشخص کرده ایم؛ باید روی عبارت 《Retract Vote》 کلیک کنید تا تمامی رای ها صفر شود.

حذف نظرسنجی از کانال تلگرام

پس از پایان رای کاربران به پست نظرسنجی، شاید دلتان بخواهد که آن را از کانال حذف کنید که برای این کار باید روی پست نظرسنجی کلیک کنید و پس از ظاهر شدن گزینه ها، باید بر روی 《Stop Poll》کلیک کنید تا نظرسنجی به حالت پایان برسد سپس یکبار دیگر روی آن کلیک کنید و گزینه 《Delete》 را انتخاب نمایید.

حذف نظرسنجی از کانال تلگرام

نکته: برای آموزش گذاشتن نظرسنجی در کانال تلگرام، از تلگرام اصلی استفاده شده است و امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

پیشنهادی: ترفند ارسال پیام زمان دار در تلگرام

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *