خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش تصویری هشتگ زدن در اینستاگرام | ۰ تا ۱۰۰ آشنایی با Hashtag

آموزش تصویری هشتگ زدن در اینستاگرام | ۰ تا ۱۰۰ آشنایی با Hashtag

آموزش کامل هشتگ گذاری در اینستاگرام

آموزش تصویری هشتگ زدن در اینستاگرام

یکی از خاصیت های اینستاگرام اینه که اگر شما ساعت ها هم جلوی آن بنشینید ولی باز هم سیر نمی شوید چرا که انگار به یک دنیای دیگه سفر کرده اید. یکی از قسمت هایی که در واقع می توانید پست های متنوع را تماشا کنید؛ بخش اکسپلور بوده که با علامت ذره بین برایتان مشخص می باشد.

اگر واقعا جزو افراد کنجکاو باشید، احتمالا برایتان سوال پیش می آید که آخه چگونه پست هایی که منتشر می کنند، دقیقا در صفحه سرچ اینستاگرام من به نمایش در می آید؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید بگم که الگوریتم های اینستا از معیار های متنوعی برای این موضوع استفاده میکنند که یکی از آن معیار ها، همان جستجوی شما می باشد (این جستجو می تواند پیج یک فرد، لوکیشن و هشتگ باشد)

اگر به زیر آن پست ها دقت کرده باشید، حتما متوجه می شوید که آن ها از هشتگ استفاده کرده اند و فرمول ساده این ماجرا نیز استفاده از هشتگ در پست ها می باشد. اگر بخوام خیلی خلاصه وار براتون توضیح بدم، داستان از اونجایی شروع میشه که شما قصد دارید تا پست خود را در مسیر سرچ دیگران قرار دهید تا کاربران علاقه مند به آن موضوع بتوانند از پست شما دیدن کنند و به همین جهت برای پست شما بازدید ثبت می شود؛ دقیقا همین جاست که شما باید از هشتگ استفاده کنید و زیر پست های خود هشتگ گذاری انجام دهید…

بسیاری از دوستان با ماهیت خود هشتگ آشنا نیستند و مدام می پرسند که هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟ ببینید دوستان برای مثال فکر کنید که شما یک مغازه لباس فروشی دارید و میخواهید انواع لباس های مردانه، زنانه و بچگانه را در مغازه خود بفروشید، مطمئنا شما همه لباس ها را قاطی پاطی در کنار یکدیگر نمی گذارید بلکه برای شلوار جین های پسرانه
یک طبقه خاص و برای مانتو های زنانه نیز طبقه های دیگر نیز درست می کنید و برای هر نوع از لباس ها، طبقه های جداگانه می سازید، حتی شما لباس ها را بر اساس نوع جنس نیز دسته بندی می کنید.

در واقع همین کلمه دسته بندی می تواند بهترین توضیح تک کلمه ای برای هشتگ اینستاگرام باشد، البته لازم به ذکر بوده که هشتگ فقط برای اینستاگرام نمی باشد بلکه در بیشتر شبکه های اجتماعی رواج دارد (شبکه هایی مانند: تلگرام، توییتر، فیسبوک، یوتیوب و ….) بسیاری از عزیزان در ابتدا با شنیدن کلمه هشتگ، یک تصویری از غول بزرگ برایشان تداعی می شود در صورتی که اصلا اینطور نیست؛ علامت هشتگ به شکل # میباشد که در واقع قبل از اینکه به اسم هشتگ شناخته شود، نام اصلی آن شارپ Sharp بوده است محض اطلاع باید بگم بیشتر در برنامه نویسی معروف است.

امروزه موضوع هشتگ ها بیشتر در اینستاگرام داغ شده است و اگر از افرادی هستی که تا به حال از هشتگ استفاده نکردی، باید بگم که تا همین الان هم داشتی پست و استوری های پیج خود را تباه می کردی. درهمین پستی که برایتان آماده کردیم؛ قصد داریم تا شما را با ۰ تا ۱۰۰ هشتگ گذاری و ساخت هشتگ در اینستاگرام آشنا کنیم تا از این پس بتوانید مثل یک حرفه ای در instagram حضور داشته باشید (دقت داشته باشید که فقط همین هشتگ را یاد بگیرید، می توانید به راحتی آب خوردن، بازدید های زیادی را به سمت پست و استوری خود جمع آوری کنید)

سایت باشعوری بهترین منبع حرفه ای در زمینه آموزش های ترفند شبکه های اجتماعی بوده که اگر با ما همراه شوید، می توانید در زمینه شبکه های اجتماعی، آقای خودتان شوید و دیگر لازم نباشه از این و اون سوالی بپرسید. پس اگر همچنین روحیه یادگیری خود را فراموش نکرده اید، حواستان را با دقت جمع کنید و در ادامه با ما همراه شوید.

آموزش کامل هشتگ گذاری در اینستاگرام

با توجه به توضیحات فوق، از تکنیک های اصلی سرچ در اینستاگرام به این صورت بوده که باید از هشتگ استفاده کنید و به همین ترتیب به مطالب مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. دقت داشته باشید که هرچقدر در باکس سرچ اینستاگرام به دنبال، موضوعات مورد نظر خود را جستجو کنید، ربات های اینستاگرام از تمامی جستجو های شما یک میانگین ضبط میکنه و آن ها را در صفحه اکسپلور شما نمایش می دهد

(پس اگر در صفحه اکسپلور یا همان جستجو، پست و استوری هایی از لباس مجلسی زنانه برایتان به نمایش در می آید، بدانید و آگاه باشید که اینستاگرام سعی دارد تا موضوعات مورد علاقه تان را به شما پیشنهاد دهد) اگر از افرادی هستی که در صفحه اکسپلور، جستجوهای فراوانی انجام می دهید و جدیدا صفحه سرچ اینستاگرام تان شلوغ شده، همین حالا نسبت به حذف کامل تاریخچه اینستاگرام اقدام کنید.

خب حالا میریم سر اصل مطلب، به گونه ای که به شما یاد میدهیم چگونه هشتگ مورد نظر خود را جستجو کنید: در قدم اول باید به بخش سرچ یا همان اکسپلور اینستاگرام وارد شوید (همان جایی که با علامت ذره بین مشخص شده است) حالا همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ موضوع مورد نظر خود را تایپ کنید: در نظر داشته باشید که برای سرچ از ۱ تا ۵ کلمه استفاده کنید

(در نسخه های قدیمی اینستاگرام برای اینکه کلمه ای را سرچ کنی، حتما باید قبلش از # استفاده می کردید اما با آپدیت هایی که اینستاگرام از خود منتشر کرده است، می توانید بدون هشتگ، کلمات خود را تایپ کنید سپس همانند تصویر، روی گزینه Tags کلیک کنید)

نحوه جستجوی هشتگ در اینستاگرام

برای مثال ما کلمه عکس را جستجو کرده ایم و اینستاگرام نیز هشتگ های مشابه همین کلمه را نیز نشان می دهد (یادتان باشد که تمامی هشتگ هایی که مشاهده می کنید، تمام آن ها توسط کاربران ساخته شده است و البته هر روزه چندین هشتگ نیز ساخته می شود و به تعداد آن ها اضافه میشود)

یکی از اطلاعاتی که می تواند برای شما مفید باشد، رقم زیر هشتگ می باشد؛ برای مثال در تصویر بالا نشان می دهد که در #عکسپروفایل به تعداد ۷۵۵ هزار پست ثبت شده است. این رقم می تواند تا جایی به شما اطلاع دهد که این موضوع می تواند کمی در اینستاگرام داغ باشد که کاربران از آن هشتگ استفاده می کنند.

اگر روی هشتگی که سرچ کرده اید، کلیک کنید؛ متوجه می شوید که می توانید به همه پست هایی که آن هشتگ را در خود لحاظ کرده اند، دسترسی داشته باشید. البته لازم به ذکر است که یک حلقه دایره ای در گوشه و بالا قرار دارد که مربوط به استوری هایی بوده که از آن هشتگ استفاده شده است. پس در اینجا یاد می گیریم که به غیر از پست ها، در استوری ها نیز می توانیم از هشتگ ها استفاده کنیم که البته این مورد برای پیج شما بسیار ضروری بوده که باید رعایت کنید.

پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام

اگر دوست داشته باشید، می توانید آن هشتگ را Follow کنید تا هر زمان که پستی با آن هشتگ منتشر می شود، در تایم لایم اینستاگرام شما نیز به نمایش درآید (البته این موضوع را به شخصه پیشنهاد نمیکنم چرا که باعث می شود تا تایم لاین اینستاگرام تان الکی شلوغ شود) همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید؛ یک بخشی به نام Related قرار دارد که به دنباله آن، چندین هشتگ قرار دارد:

توجه داشته باشید که این گزینه می تواند بهترین آمار را برای شما عزیزان مهیا سازد چرا که این هشتگ ها بیشترین سرچ را از طرف کاربران داشته اند (فرمول طلایی برای هشتگ دادن به پست و استوری هایتان این است که از هشتگ های Related استفاده کنید؛ به اینکار عملا ترند trend گفته می شود و هر چقدر هشتگ های مرتبط به پست پیدا کنید، به نفع شما می باشد)

اما یکی از سوال هایی که برای اکثر دوستان پیش آمده، اینه که این پست هایی که در هشتگ ها به ترتیب قرار دارند، بر چه اساسی خودشان را بالا می کشند؟ یا چگونه یک پست را در هشتگ بالا بیاوریم؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا لازم است اشاره کنم که اینستاگرام برای نشان دادن پست در هشتگ، معیار های متفاوتی را در نظر میگیرید: تعداد لایک، تعداد View یا بازدید، میزان رضایتمندی از پست

(رضایتمندی از پست زمانی اتفاق می افتد که اگر شما یک هشتگ را سرچ کردید و وارد آن هشتگ شدید، پست هایی که در آن هشتگ قرار دارد را از نمای دور نگاه می کنید اما اگر از یک پست خوشتان بیاید، آن را کامل باز می کنید و تماشا می کنید که دقیقا در همین لحظه، رضایتمندی از پست اتفاق می افتد – از این نکته باید درس بگیریم که از عکس و ویدیو های با کیفیت و مرتبط به هشتگ ها منتشر کنیم)

نکته ای که در پاراگراف فوق به آن اشاره شد، دقیقا بالعکس آن نیز وجود دارد؛ برای مثال شما یک هشتگ با موضوع تیشرت تابستانه سرچ کرده اید و سپس وارد آن هشتگ می شوید تا پست های آن را مشاهده می کنید اما یکدفعه می بینید که یک پست از میز و صندلی در آن هشتگ قرار دارد که عملا این مورد را غیر مرتبط می نامیم، احتمالا شما هم با این مورد ها بسیار رو به رو شده اید و این موضوع زمانی رخ می دهد که افرادی که پست منتشر می کنند، هر چقدر هشتگی که پر سرچ بوده، در کپشن آن پست ثبت می کنند حتی اگر غیر مرتبط باشد و نهایتا همیشه به این فکر می کنند که با این کار ، کلی بازدید برای پست شان جمع می کنند.

اما یادتان باشد که هر چقدر از طول عمر اینستاگرام می گذرد، بسیار باهوش شده و افراد متقلب کار را شناسایی می کنند. این موضوع را گفتم که به هیچ وجه از هشتگ های غیر مرتبط استفاده نکنید چرا که این مورد می تواند به ضرر پیج شما تمام شود و هر چه زحمت کشیده بودید، الکی تلف شود. اینستاگرام گزینه ای را در اختیار کاربران قرار داده است تا با استفاده از آن بتوانید، شکایت پست های غیر مرتبط به هشتگ را به گوش مسئولین اینستاگرام برسانید.

زمانی که با همچین موردی برخورد کردید، می توانید آن پست را از لیست زیر مجموعه هشتگ باز کنید و همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ در بالای پست یک گزینه سه نقطه قرار دارد که باید روی آن ضربه بزنید سپس باید روی عبارت «Dont show for this Hashtag» کلیک کنید. البته به یاد داشته باشید که فورا آن پست از آن جا حذف نمی شود بلکه بعد از مدتی توسط ربات های اینستاگرام شناسایی می شود و در صورت تشخیص درست شما، آن پست از هشتگ مورد نظر محو می شود (شاید خدایی نکرده از قصد بخواهید همچنین کاری را با نیت دشمنی انجام دهید)

هشتگ اینستاگرام چیست

مواردی که تا الان به آن اشاره شده را باید تک به تک به یاد داشته باشید تا از آن ها بتوانید در هشتگ زدن در اینستاگرام خود استفاده کنید اما یکی از سوالاتی که بسیاری از دوستان از ما پرسیده اند، اینه که چگونه از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟ چگونه در پست و استوری خود هشتگ بدهیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگم که خیالتان راحت چرا که به صورت کامل و جامع در ادامه به سوال شما پاسخ داده ایم

چگونه از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

اگر واقعا میخواهید پیج خود را طوری تولید محتوا کنید که دنبال کنندگان واقعی به سمت شما حرکت کنند پس هیچ وقت قدرت هشتگ اینستاگرام را فراموش نکنید، در واقع شما با هشتگ دادن به پست و استوری خود، آن ها را در معرض دید کاربرانی که به دنبال همچین محتوایی می گردند، قرار می دهید. در ادامه به شما عزیزان آموزش می دهیم که چطور در استوری و پست خود هشتگ بگذارید.

برای هشتگ گذاشتن در پست، ابتدا روی علامت مثبت پایین صفحه اینستاگرام ضربه بزنید تا بتوانید عکس یا ویدئوی مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس مرحله به مرحله پست را انجام دهید تا جایی که به صفحه توضیحات نویسی پست می رسید. نوشتن توضیح در زیر پست ها را کپشن می گویند، پیشنهاد می کنم حتما یک کپشن خوب و مخاطب پسند بنویسید سپس برای اینکه هشتگ وارد کنید؛ ابتدا باید علامت # را اضافه کرده سپس کلمه مورد نظر را بدون هیچ فاصله ای تایپ کنید. برای مثال: #پروفایل

نحوه گذاشتن هشتگ در پست اینستاگرام

اگر می خواهید هشتگ چندین کلمه ای درست کنید، باید بین آن ها از (_)خط تیره استفاده کنید. برای مثال: #پروفایل_خاص_دخترانه یادتان باشد که نباید هیچ فاصله ای در بین کلمات ایجاد کنید و اگر قصد فاصله دارید، باید از خط تیره استفاده کنید تا کلمات به وسیله آن به یکدیگر وصل شوند. نکته ای که باید به آن اشاره کنم، اینه، زمانی که غلامت # می گذارید و شروع می کنید به تایپ کلمه مورد نظر، به صورت پیش فرض خود اینستاگرام، هشتگ های مرتبط به آن کلمه را به شما پیشنهاد می دهد که این مورد به نفع شما می باشد، با این ترفند می توانید هشتگ های مرتبط را در پست خود لحاظ کنید.

البته به یاد داشته باشید که شما مجاز هستید تا ۳۰ هشتگ در زیر پست خود اضافه کنید نه بیشتر. تحقیقاتی که توسط تیم متخصص هشتگ گذاری در اینستاگرام انجام شد، در نهایت به این نتیجه رسیدند که پست هایی به رتبه بالای هشتگ ها دستیابی پیدا می کنند و از همین رو فالوور های زیادی جذب می کنند، پست هایی بوده که فقط ۱۰ هشتگ مرتبط و متنوع را در پست خود ثبت می کنند. اگر می خواهید دنبال کننده های واقعی زیادی به سمت پیج شما جذب شود، پیشنهاد میکنم حتما مقاله راه های افزایش فالوور واقعی را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چه ترفند های برای افزایش بازدید پیج وجود دارد.

آنالیز هشتگ های اینستاگرام

پس از منتشر شدن پست، هشتگ ها به صورت آبی رنگ در می آید که این نکته یعنی هشتگ های داخل کپشن، فعال می باشد اما نکته ای که باید به آن اشاره کنم، اینه که اگر حساب اینستاگرام خود را به حالت بیزنسی تغییر دهید، در زیر پست های شما دو دکمه آبی رنگ Promote پروموت و insight فعال می شود که شما می توانید با استفاده از دکمه insight به آمار های آن پست دسترسی داشته باشید (آمار هایی مانند: تعداد لایک، تعداد view بازدید، تعداد کامنت و افرادی که به وسیله آن پست شما را دنبال کرده اند) همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ می توانید متوجه شوید که از خود هشتگ ها، چه تعدادی بازدید کسب کرده اید، این رقم بازدید در کنار عبارت from Hashtags ثبت می شود.

نحوه استفاده از هشتگ در استوری اینستاگرام

همچنین شما می توانید در استوری های خود نیز از هشتگ استفاده کنید تا استوری شما در هشتگ های داغ و مرتبط نیز ثبت شوند و اگر همین ترفند را همیشه در پیج خود انجام دهید؛ ناخودآگاه، پست و استوری های شما نیز در صفحه اکسپلور و سرچ کاربران قرار می گیرد (با رعایت همین نکته به مرور زمان، دنبال کنندگان پیج شما زیاد و زیاد تر می شود چرا که بالاخره محتواهایی که شما تولید می کنید، بالاخره به دست خواهان خود می رسد: با همین هشتگ دادن به استوری)

اموزش گذاشتن هشتگ در استوری

برای هشتگ دادن به استوری باید مراحل استوری گذاشتن خود را به ترتیب انجام دهید (فکر کنید مثل همیشه می خواهید یک استوری در اینستاگرام بگذارید) سپس قبل از اینکه استوری را منتشر کنید، انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا ابزار های استوری ساز برایتان باز شود، گزینه ای به نام Hashtag با کادر سفید در ابتدای صفحه قرار دارد که باید روی آن کلیک کنید سپس کلمات خود را تایپ کنید (خط تیره فراموش نشود)

در اینجار نیز اینستاگرام در زیر صفحه، هشتگ های مرتبط را به شما پیشنهاد می دهد که با کلیک روی آن ها، به سرعت هشتگ شما تایپ می شود (لازم به ذکر است، همانطور که شما می توانید در استوری خود متن تایپ کنید، اگر قبل از کلمه، علامت # اضافه کنید هم می توانید هشتگ خود را به استوری بدهید)

نکات پایانی در مورد روش هشتگ گذاشتن در اینستاگرام

یادتان باشد که نهایتا می توانید از ۳۰ هشتگ در پست و ۱۰ هشتگ در استوری استفاده کنید که البته پیشنهاد می کنم، ۱۰ هشتگ مرتبط در پست و ۵ هشتگ مرتبط و داغ در استوری ثبت کنید چرا که با اینکار بیشترنزد اینستاگرام محبوب می شوید. بسیاری از دوستان از ما پرسیده اند مه آیا می توان در پست های دیگران نیز هشتگ بگذاریم؟ برای پاسخ باید بگم خیر چرا که شما نمی توانید قابلیت ویرایش پست های دیگران را داشته باشید اما می توانید در کامنت های پست های دیگران از هشتگ استفاده کنید.

گاهی اوقات پیش می آید که دوستان پست خود را بدون هشتگ منتشر کرده اند اما بعدا می خواهند هشتگ مورد نظر را در پست لحاظ کنند. اصلا نیازی به نگرانی نیست چرا که شما دوباره می توانید پست منتشر شده را ویرایش کنید؛ برای اینکار روی آیکن سه نقطه در بالای پست کلیک کنید و گزینه Edit را انتخاب کنید تا ویرایش کپشن پست اینستاگرام شما باز شود تا بتوانید هشتگ مورد نظر را لحاظ کنید.

با استفاده از ترفند هایی که در موارد فوق به آن اشاره شد، میتوانید هشتگ های پر سرچی را آنالیز کنید، بگردید دنبال هشتگ هایی که رقبای شما از آن استفاده می کنند و با همین یک نکته می توانید به صورت مداوم پست و استوری منتشر کرده و جایگاه های اول در هشتگ ها را به زودی برای پیج خود کسب کنید. فراموش نکنید که از هشتگ های غیر مرتبط در پست و استوری های خود استفاده نکنید چرا که این موضوع می توانید باعث آزار جستجوگر ها شود و به همین جهت اینستاگرام هشتگ های شما را اسپم تلقی می کند و همین ماجرا می تواند باعث شود تا اینستاگرام برای پیج تان امتیاز منفی ثبت کند و پست های شما را در هشتگ ها مخفی کند.

در ابتدا سعی نکنید که هشتگ های بی مفهوم بسازید (منظور از ساخت هشتگ، هشتگ هایی بوده که تا به حال ثبت نشده و شما برای اولین بار آن را درست کرده اید) اگر واقعا میخواهید یک بازدید خوب برای پیج اینستاگرام تان جمع کنید، پیشنهاد می کنم که در اوایل شروع کارتان، فقط از هشتگ های پر سرچ و مرتبط در زمینه فعالیت خودتان استفاده کنید.

نکته آخری که لازم است حتما این تکنیک را در هشتگ گذاری در پست اینستاگرام رعایت کنید: خودتان را جای کاربر بگذارید؛ حتما شما هم با پست هایی رو به رو شده اید که شلوغی هشتگ ها شما را آزار میدهد و همین امر باعث می شود تا آن پست از کیفیت کمی برخوردار شود…. خب راه حل چیست؟ بالاخره اون پست قصد باید با هشتگ ها مورد بازدید قرار گیرد. برای این که چنین مشکلی را در پست خود تکرار نکنید کافیه که یک ترفند جالب را در پست خود رعایت کنید:

اول اینکه بگم اگر می خواهید توضیحات کپشن به آدرس پیج چسبیده نشود، باید قبل از اینکه متن خود را تایپ کنید؛ یک نقطه بگذارید سپس به خط بعدی بروید و کپشن خود را تایپ کنید. بعد از نوشتن توضیحات، به خط بعدی بروید و نقطه بگذارید؛ دقت داشته باشید که باید ۵ نقطه در هر خط بگذارید؛ اینکار باعث می شود تا فاصله ای چشمگیر برایتان ثبت شود سپس بعد از پنج خط نقطه، هشتگ های دلخواه خود را تایپ کنید. با اینکار، تمامی هشتگ ها از دید مخفی و پنهان می شود و با یک تیر، دو نشون زده اید؛ یعنی هم هشتگ دادی به پست ها، هم اینکه هشتگ های شلخته رو از دید کاربر پنهان کردی

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *