خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش ساخت گروه در روبیکا | کامل و تصویری به زبان ساده

آموزش ساخت گروه در روبیکا | کامل و تصویری به زبان ساده

چگونه در روبیکا گروه بسازیم

آموزش ساخت گروه در روبیکا همراه با تصاویر قدم به قدم

یکی از قابلیت های جذابی که برنامه روبیکا در بخش پیام رسان وارد کرده است؛ قابلیت ایجاد گروه بوده که در واقع در کمترین زمان ممکن می توانید یک گروه برای دوستان یا اقوام خود درست کنید تا از این پس بتوانید به صورت گروهی در روبیکا با دوستانتان چت و گفتگو داشته باشید.

روبیکا به تازگی پلتفرم شبکه اجتماعی و پیام رسان خود را شبیه به تلگرام برای کاربران ایجاد کرده است تا از این پس اشخاصی که اپلیکیشن روبیکا را در گوشی خود نصب کرده اند، بتوانند همزمان با فعالیت هایی که روبیکا دارند، با دیگران نیز گفتگوش داشته باشند (یعنی شما فکرشو بکن؛ داری داخل روبیکا فیلم نگاه میکنی یا از دیگر خدمات استفاده می کنی؛ یه دفعه به ذهنت میرسه که یک پیام هم به داداشت بدی)

برنامه روبیکا به نحوی ساخته شده است تا بتوان کارایی چندین اپلیکیشن را فقط داخل یک برنامه مدیریت کرد که خب همین امر باعث میشه تا ویژگی های سهولت و سرعت یک اپلیکیشن برای مخاطبین به حد کافی برسه. با توجه به گفتگو هایی که با بسیاری از عزیزان داشته ایم، متوجه شدیم که بعضی از دوستان نمی دانند که چطور یک گروه بسازند، به همین دلیل برایشان سوال پیش آمده که چگونه در روبیکا گروه بسازیم؟ با سایت باشعوری همراه باشید تا مرحله به مرحله گروه زدن در روبیکا را به صورت تصویری برایتان توضیح دهیم.

چگونه در روبیکا گروه بسازیم؟

پس از اینکه وارد اپ Rubika شدید، به بخش پیام رسان بروید و همانطور که در تصویر اشاره شده است؛ روی کمه آبی رنگ که داخلش قلم سفید داره، کلیک کنید.

نحوه گروه زدن در روبیکا

سپس یک صفحه جدید برایتان باز می شود که در ابتدای صفحه، گزینه «گروه جدید» در دسترس تان قرار و به محض اینکه روی آن کلیک کنید، وارد مرحله گروه سازی در روبیکا شده اید. (در زیر همان گزینه، عبارت کانال جدید قرار دارد که قبلا به صورت آموزش کامل به آن اشاره شده است)

ایجاد یک گروه در برنامه روبیکا

در مرحله بعد شما باید اعضای گروه خود را تعیین کنید که به همین منظور، لیست مخاطبین تان در دسترس بوده و روی هر کدام از مخاطب ها کلیک کنید، در بالای صفحه اشاره می شود که آن ها زیر مجموعه و عضو گروه شما می شوند به محض اینکه گروه ساخته شوند، آن دوستان به گروه شما اضافه خواهند شد. پس از انتخاب مخاطبین، بر روی تیک بالای صفحه کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

چگونگی تشکیل گروه در روبیکا

در صفحه جدید باید مشخصات گروه خود را وارد نمایید؛ یعنی اینکه در ابتدا باید یک عکس برای گروه مشخص کنید (که البته ضروری هم نیست، می توانید بعدا عکس بگذارید) سپس یک نام یا عبارتی برای گروه خود مشخص کنید تا مخاطبین گروه شما را با آن اسم بشناسند. پس از کامل کردن این مشخصات، روی تیک بالا و سمت چپ کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

ترفند های برنامه روبیکا

خب تبریک میگم چرا که همین الان صاحب یک گروه در برنامه روبیکا شده اید و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید؛ از همین لحظه می توانید با اعضای گروه خود چت و گفتگو داشته باشید (با آیکن سنجاق در پایین صفحه، شما می توانید عکس و ویئو های خود را در گروه به اشتراک بگذارید یا اگر دوست داشته باشید، می توانید لوکیشن خود را ارسال کنید) (با آیکن میکروفون در پایین صفحه نیز می توانید گفتگوی صوتی خود را با اعضای گروه داشته باشید که به همین منظور باید انگشت خود را روی میکروفون نگه داشته تا صدایتان ضبط شود)

چت و گفتگو در گروه روبیکا

در ادامه نیز می خواهیم شما را با تنظیمات گروه آشنا کنیم که به همین خاطر ابتدا باید روی نوار سفید رنگ بالای صفحه ضربه بزنید تا اطلاعات گروه شما به نمایش درآید.

در صفحه ای که برایتان باز شد، میتوانید اعضای خود را مشاهده کنید که چه تعداد اعضا در گروهتان وجود دارد… همچنین در صورتی که تصمیم به اضافه کردن عضو جدید در گروه خود را داشتید؛ می توانید از گزینه «افزودن عضو» نیز استفاده کنید. با گزینه فایل های اشتراکی، در واقع عکس، ویدیو، آهنگ و فایل های دیگر که در گروه گذاشته اید یا اعضا گذاشته اند را می توانید مشاهده کنید. همچنین با گزینه اعلان ها می توانید نوتیفیکیشن گروه خود را برای روشن یا خاموش کنید.

تنظیمات گروه در برنامه روبیکا

حالا برای اینکه وارد تنظیمات گروه شوید، باید روی آیکن چرخ دنده که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید تا صفحه تنظیمات گروه باز شود. در این صفحه ۵ گزینه اصلی برای تنظیم گروهتان در دسترس بوده که هر کدام را جداگانه توضیح خواهم داد:

آموزش تنظیمات گروه در اپلیکیشن روبیکا

اطلاعات: با این گزینه می توانید عکس گروه خود را تغییر دهید – همچنین می توانید نام گروه را نیز ویرایش دهید. یکی دیگر از گزینه های دیگر نیز عبارت قرمز رنگ «حذف گروه» بوده که می توانید از این بخش اقدام نمایید.

ترفند های مدیریت گروه روبیکا

مدیران: در این گزینه می توانید مدیران یا همان ادمین گروه را مشخص یا حذف نمایید (با اضافه کردن شخصی به عنوان ادمین گروه، در واقع قابلیت های ویژه برای ویرایش و ….. در اختیار آن شخص نیز قرار می گیرد)

دسترسی اعضای گروه: با این گزینه می توانید تعیین کنید که اعضای گروه چه کاری میتوانند انجام دهند؟ که به همین منظور، ۴ نوع دسترسی در گروه روبیکا تعریف شده است: (دیدن لیست اعضا – دیدن لیست مدیران – ارسال پیام – افزودن عضو) از این چهار نوع فقط افزودن عضو غیر فعال می باشد که البته هر کدام را می توانید جداگانه به سلیقه خود غیرفعال یا فعال کنید.

لیست سیاه: این گزینه برای زمانی می باشد که یکی از اعضا برای گروه تان مضر بوده یا اینکه مزاحمت ایجاد کرده است، به همین جهت می توانید آن کاربر را Block کنید یا به لیست سیاه منتقل شود (با اضافه کردن آن فرد به لیست سیاه، دیگر نمی تواند به گروه وارد شود، حتی اگر روی لینک گروه کلیک کند و فقط خود شما می توانید از همین لیست سیاه، آن شخص را دوباره به گروه برگردانید)

انتقال مالکیت: همین حالا شما صاحب گروه هستید اما اگر بخواهید می توانید این مالکیت را به شخص دیگری انتقال دهید؛ برای اینکار ابتدا باید شخص مورد نظر را از طریق گزینه «مدیران» به عنوان ادمین انتخاب کنید سپس با گزینه «انتقال مالکیت» گروه را به آن کاربر تحویل دهید. (توجه داشته باشید که پس از انتقال مالکیت، تمامی دسترسی های گروه برایتان بسته می شود و فقط می توانید به عنوان یکی از اعضا، داخل گروه فعالیت داشته باشید، مگر اینکه شما را ادمین گروه قرار دهد)

حذف مخاطب یا عضو از گروه

یکی از موضوعاتی که در رابطه با تنظیمات گروه، بسیاری از دوستان سوال پرسیده اند، اینه که چگونه می توانیم مخاطب یا عضو را از گروه حذف کنیم؟ برای اینکار می بایست به تنظیمات گروه وارد شوید (زمانی که در صفحه چت گروه قرار دارید، روی نوار سفید در بالای صفحه کلیک کنید و روی آیکن چرخ دنده ضربه بزنید تا Setting گروه برایتان باز شود)

حذف افراد از گروه روبیکا

در صفحه تنظیماتی که وارد شده اید؛ اعضای گروه نیز در آن قسمت قرار دارند که در کنار هر کدام از آنها، آیکن سه نقطه در دسترس شما می باشد که اگر روی آن کلیک کنید، مانند تصویری که برایتان مشخص کرده ایم؛ عبارت «حذف از گروه» در اختیار شما قرار دارد و هر زمان که بخواهید، می توانید به همین ترتیب، مخاطب را از گروه حذف کنید.

ارسال لینک گروه روبیکا برای دیگران

گاهی اوقات شما می توانید لینک گروه خود را برای دیگران ارسال کنید تا آن ها بتوانند از همان آدرس، وارد گروه تان شوند. حال اگر نمی دانید که لینک یا آدرس گروه روبیکا از کجا برای دیگران بفرستید؛ در ادامه به صورت قدم به قدم راهنمایی تان می کنیم:

ساخت لینک گروه در روبیکا

برای اینکار نیز شما باز هم باید به صفحه تنظیمات گروه خود وارد شوید و همانطور که از قبل آشنا شدید، روی گزینه «اطلاعات» کلیک کنید سپس همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ روی لینک دعوت ضربه بزنید.

پس از کلیک بر روی لینک دعوت، صفحه جدیدی برایتان باز می شود که شامل ۳ گزینه خواهد بود: با کلیک بر روی عبارت «کپی کردن لینک» آدرس گروه در حافظه کلیپ بورد گوشی ذخیره می شود و می توانید در چت شخص مورد نظر، آن را Paste کنید.

اشتراک گذاری لینک گروه روبیکا

با عبارت «تغییر لینک» می توانید آدرس گروه را باطل کنید و یک آدرس جدید بسازید (گاهی اوقات پیش می آید که لینک گروه در دست کاربران نامناسب قرار می گیرد و به همین خاطر شما باید لینک جدیدی برای گروهتان بسازید) گزینه بعدی با عبارت «به اشتراک گذاری لینک» برایتان مشخص شده است که می توانید با کلیک بر روی این گزینه، لینک خود را مستقیما به چت های واتساپ، تلگرام و دایرکت اینستاگرام به اشخاص دیگر ارسال کنید

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

یک دیدگاه

  1. مطالب شما کاملا مفید بود و نهایت رضایت را دارم
    از اینکه بی دریغ به آموزش پرداخته آید از شما ممنونم و از خداوند متعال رشد و تعالی شما را خواهانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *