خانه / کسب و کار / دیجیتال مارکتینگ / آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام ؛ افزایش فروش به روش بازاریابی محتوا

آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام ؛ افزایش فروش به روش بازاریابی محتوا

کسب درامد از دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام چگونه می باشد

آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام با تکنیک های موثر

امروزه پیام رسان ها از جمله اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ نقش موثری در فروش محصولات و ارائه خدمات بسیاری از شرکت ها دارد. چرا که با بهره گیری از پیام رسان ها می توانید به سرعت هر چه تمام تر به بازاریابی محتوای خود بپردازید.

یکی از پیام رسان هایی که امروزه نقش مهمی در انتشار محتویات روزمره در زندگی ما دارد، اپلیکیشن اینستاگرام است. از اینستاگرام در چند سال اخیر فقط به عنوان بارگذاری عکس و فیلم استفاده می شده است اما امروزه با به روزرسانی های پی در پی خود تبدیل به یکی از دیجیتال مارکتینگ های پیشرفته در کل دنیا شده است.

به طوری که اگر قصد فروش هر چیزی را داشته باشید به سرعت هر چه تمام تر قادر به پول سازی حرفه ای برای خود خواهید بود. در حقیقت اگر قصد فروش محصول یا ارئه خدماتی را دارید، باید به طور حرفه ای شروع به محتواگذاری در صفحه ی اینستاگرام خود بکنید.

در این پست می خواهم قضیه استراتژی و کسب درآمد از اینستاگرام را به صورت حرفه ای برایتان شفاف سازی کنم، پس دیگر نباید به اینستاگرام از دید یک وقت گذرانی جالب نگاه کنی و از همین لحظه باید به فکر یک ایده برای کار در اینستاگرام باشی و البته اگر حرفه ای بلد باشی (محال است کسی چیزی بلد نباشد) می توانی از آن برای آموزش در شبکه اینستاگرام استفاده کنی با استفاده از فالوور ها، کسب درآمد خودت رو آغاز کنی…

اما برای اینکه بخوای به صورت یک بیزینس حرفه ای در اینستاگرام قدم برداری، قبل از اینکه ایده خودت رو پیاده سازی کنی و پیج بسازی، باید اول از همه با اصول و ترفند های مارکتینگ اینستاگرام آشنا شوی تا بتونی با رقبای خودت، دست و پنجه نرم کنی.. سایت باشعوری یکی از مرجع های اصلی و قدرتمند در حیطه شبکه های اجتماعی و طراحی عکس نوشته های پروفایلی بوده که از شما دعوت می کند تا در ادامه با ما همراه باشید.

اصول بازاریابی در اینستاگرام

اصول بازاریابی در اینستاگرام

برای اینکه یک دیجیتال مارکتینگ بسیار حرفه ای را برای خود در صفحه ی اینستاگرام خود داشته باشید در حقیقت باید طوری محتوا سازی کنید که یک تصویر چشم نواز در در ذهن مخطبین خود بر جای گذاشته باشید. برای مثال اگر قصد فروش گوشی همراه را در پیج اینستاگرام خود دارید، باید طوری زمینه را برای مشتریان خود چیده باشید که خود مخاطب درگیر محتویات شما شده باشد. در حقیقت فقط خود گوشی موبایل را به صورت پست هر روز در دید مشتری قرار ندهید.

زمینه های استراحت یا زنگ تفریح در پیج خود به وجود آورید، یعنی این که مثلا از مزایای گوشی S10 در پست خود گذاشته تا این محصول به خوبی برای مشتریان پخته شود.

مخاطبین فقط به قیمت و عکس خود محصول بسنده نمی کنند و تا از محصولی که می خواهند بخرند حدود ۲۰ عکس و محتوا نبینند و نخوانند، راضی به پرداخت پول و خرید آن محصول نمی شوند. پس تا می توانید از آنتراکت در پیج خود استفاده کنید، به عکس و فیلم های جذابی بپردازید که فقط قصد سرگرمی مخاطب را داشته باشد و به همین دلیل است که بازاریابی محتوا در اینستاگرام بسیار موثر در کسب و کار شما می باشد.

اصول بازاریابی در اینستاگرام در حقیقت به خود شما بستگی دارد که در چه زمینه ای فعالیت می کنید اما یک خبر خوب برای شما دوستان دارم و آن هم این بوده که اگر از تمامی ابزار ها و امکانات اینستاگرام به صورت مداوم استفاده کنید در مدت چند ماه می توانید یکی از پر بازدید ترین پیج اینستاگرام را برای خود داشته باشید. تکنیک های موثر در آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام را در ادامه جستجو کنید.

پروفایل اینستاگرام را به صفحه تجاری تبدیل کنیم

بازاریابی محتوا در اینستاگرام

در قدم اول باید پیج اینستاگرام خود را به صفحه تجاری تبدیل کنید. برای شروع، وارد حساب کاربری اینستاگرامتان بشوید.

۱ – در قسمت Account Settings گزینه‌ی Switch to Business Profile را انتخاب کنید.

۲ – در این مرحله، از شما خواسته می‌شود وارد اکانت فیسبوک خود بشوید

۳ – بعد از مشخص شدن حساب فیسبوک مورد نظر، شما به صفحات فیسبوکی که مدیریت آنها به عهده این حساب است دسترسی خواهید داشت و می‌بایست صفحه فیسبوک مورد نظرتان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این صفحه از این پس به اکانت تجاری اینستاگرام شما متصل خواهد بود و امکان اتصال آن به هیچ صفحه دیگری وجود ندارد. البته همانطور که گفتیم، شما باید ادمین این صفحه فیسبوک باشید و فقط یک صفحه را می‌توانید متصل شوید.

۴ – سپس اینستاگرام از شما می‌خواهد یکی از اطلاعات تماسی که در صفحه فیسبوک تان قرار دارد را انتخاب کنید؛ شماره تماس خدمات مشتری، ایمیل و یا آدرس پستی تا در صفحه اینستاگرام شما دکمه کانتکت یا همان تماس نمایش داده شود. در این قسمت هم انتخاب حداقل یکی از این موارد الزامی است.

با وصل کردن فیسبوک به اینستاگرام خود در حقیقت دارید یک موتور دیگر برای بازاریابی خود در صفحه تجاری نصب می کنید و به راحتی هر چه تمام تر با پست گذاشتن در اینستگرام، می توانید به صورت همزمان در فیسبوک هم به انتشار پست بپردازید.

در ادامه به چندین نکات مهم در صفحه اینستاگرام می پردازیم که با فعالیت در هر کدام به صورت همزمان و روزانه می توانید به Follower های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

معرفی بیزنس در پروفایل (Profile)

تصویر پروفایل یا اصطلاحاً آواتار باید عکسی مرتبط با فعالیت تجاری شما باشد. این تصویر می‌تواند لوگوی مجموعۀ شما یا یک عکس از محصولات‌تان باشد. این تصویر هرچه هست، باید بتواند حتی با وجود کوچک بودن در فید جستجوی اینستاگرام، باز هم کاربران را به سمت خود جذب کند.

برخی از شرکت‌ها و افراد مشهور، در کنار پروفایل خود یک تیک آبی دارند که نشان می‌دهد این حساب، اکانت رسمی آن‌ها در اینستاگرام است. با این حال، هنوز امکان درخواست این تیک آبی وجود ندارد و اینستاگرام، بر اساس قوانین خاص خود یک اکانت را تایید (یا به اصطلاح Verify) می‌کند.

پس از گذاشتن یک عکس مناسب برای پروفایل، حال نوبت آن بوده که Bio خود را با توجه به خدمات خود بنویسید. انتخاب و نگارش متن برای بیو اینستاگرام از اهمیت زیادی برای یک کسب‌و‌کار برخوردار است. هرچند این مشکل، تنها مسئلۀ شرکت‌ها و تجارت‌ها نیست. بسیاری از اشخاص نیز برای نوشتن متن بیو اینستاگرام خود با مشکل روبرو هستند.

آنچه که شما در بخش بیو اینستاگرام (همان Bio) یادداشت می‌کنید، باید بازتابی از شخصیت شما، اهداف و در صورت تجاری بودن صفحه، فرهنگ سازمانی شرکت شما باشد.

همچنین اگر شما دارای یک وب سایت هستید می توانید لینک صفحه اصلی آن را در زیر بیو (Bio) به صورت بک لینک درج کنید که در واقع اگر صاحب یک سایت هستید به راحتی می توانید کاربران را از اینستاگرام به سمت صفحه ی اصلی وب سایتتان راهنمایی کنید. برای شفاف سازی آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام در ادامه با ما همراه باشید.

بارگذاری پست در اینستاگرام

بارگذاری پست در اینستاگرام

برای بارگذاری پست در اینستاگرام باید با بخش های مرتبط درج پست آشنا شوید. در این مرحله در آیکون وسط اینستاگرام (پایین صفحه) یک علامت مثبت (Plus) دیده می شود که با زدن بر روی آن می توانید عکس و فیلم مربوطه را انتخاب کنید و سپس گزینه Next را برای ادامه کلیک کنید. حال زمان آن است که به ویرایش (Edit) عکس و فیلم بپردازید که البته این قسمت به سلیقه ی خودتان مربوط می شود.

یادتان باشد که اگر قصد آپلود ویدئو را دارید باید کمتر از یک دقیقه باشد اما نگران نباشید، فیلم های بیشتر از یک دقیقه را می توانید به صورت جداگانه در کنار هم قرار دهید و در قالب یک پست انتشار دهید.

کپشن (Caption)

کپشن یا محتوا، یکی از ارکان مهم در پست اینستاگرام می باشد چرا که دقیقا باید در حد چند جمله محتوای مربوط به ویدئو یا عکس خود را به مخاطب بفهمانید. در این مورد پیشنهاد می کنم که از ایموجی (Emoji) یا همان شکلک ها در کپشن استفاده کنید.

ایموجی ها نقش موثری در کپشن اینستاگرام شما دارد و دلیلش هم آن است که اگر شما بخواهید محتوای خالی را برای کپشن درج کنید، محتوا برای مخاطب یک حالت خشک و بی روح را برایش القا می کند. اما اگر در حین کپشن گذاری در پست خود، از شکلک ها استفاده کنید، نه تنها منظور خود را به صورت واضح به مخاطبین رسانده اید بلکه در حقیقت یک استایل و چشم نوازی خاصی را هم در Post اینستاگرام خود را رعایت کرده اید که از بابت روانشناسیِ رنگ آمیزی در محتوا هم ثابت شده است.

لازم به ذکر است که اگر می خواهید پست خود را به صورت کاملا واضح در دید بیشتری قرار دهید به طوری که منجر به افزایش فالوور  پیج شما شود، به راحتی می توانید از قابلیت هشتگ استفاده کنید.

هشتگ یکی از اصلی ترین Power های هدفمند شما در آپلود Post بوده که باید برای همه ی کپشن ها رعایت شود. در حقیقت قابلیت هشتگ به نوعی است که اگر مخاطب بخواهد کلمه ی مورد نظر خود را در اینستاگرام سرچ کند به راحتی می تواند به پست شما دسترسی داشته باشد.

عکس (Picture)

بارگذاری عکس در قالب پست اینستاگرام باید از همان اول به صورت چشم نوازی صورت گیرد. حال این چشم نوازی به چه معنا می باشد؟

همانطور که اشاره شد، روانشناسی رنگ آمیزی باید به صورت حرفه ای در محتوا گذاری رعایت شود، شاید با خودتان بگویید که خب من بهترین عکس ها را با رنگ آمیزی چشم نواز در قالب پست انتشار میدم.  اما در حقیقت منظور من فقط زیبایی یک پست نیست، بلکه باید تمامی پست خود را در قابل یک تم (Theme) ایجاد کنید که اگر همین یک نکته را از همان ابتدای آپلود پست رعایت کنید، مطمئن باشید آن چشم نوازی خاصی که باعث می شود Follower های بیشتر را جذب کنید را از آن خود کرده اید.

بارگذاری عکس در اینستاگرام

آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام برای افزایش فالوور 

حتما در این باره با خودتان می گویید که خب این کار نیاز به مهارت های فتوشاپ و … را دارد که من بلد نیستم، اما نگران نباشید تیم باشعوری برای هر کاری راه حلی نیز محیا کرده است.

برای این که بخواهید یک Design بسیار حرفه ای را برای تم عکس های خود رعایت کنید فقط کافی است که در یکی از سایت های خارجی پیشنهادی ما به صورت کاملا شیک و جذاب مشغول تولید تم عکس منحصر به فرد خود باشید.

شما به راحتی می توانید در سایت CANVA وارد شوید و در ابتدا یک حساب (Account) ثبت نام می کنید که پس از آن صفحه ویرایشگر کنوا برایتان باز می شود و دیگر ادامه ماجرا به سلیقه ی شما عزیزان ختم می شود.

کنوا (Canva)

این وب سایت ابزاری است برای طراحی در استرالیا و در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شده و به صورت بکش و رها کن کار میکنه و بیش از یک میلیون عکس و طرح و فونت در اون وجود داره. این وب سایت به سرعت محبوب شد و بیش از ۷۵۰،۰۰۰ کاربر در سال اول بدست آورد.

بعد از عضویت در این وب سایت و انتخاب منوی explore templates از سمت چپ سایت با بیش از ۴۰ دسته‌بندی از طراحی اطلاعیه و جلد کتاب و بروشور و بیزینس کارت و اینفوگرافیک گرفته تا طراحی برای شبکه های اجتماعی و کاور فیسبوک و تبلیغات بنری برای سایت و کلی دسته بندی دیگه مواجه خواهید شد.

با انتخاب هر کدام از این دسته بندی ها بیش از ۱۰۰ ها طرح آماده برای شما نمایش داده میشه که با توجه به سلیقه اتون می تونید هر کدام را میخواهید انتخاب کنید و به ویرایش اون بر اساس متون و عکس های اختصاصی خودتون اقدام کنید. در پایان هم گزینه دانلود را از اون بالا بزنید تا فایل pdf کار را بهتون تحویل بده.

ویدئو (Video)

ویدئو ها یکی از جذاب ترین ویژگی های اینستاگرام است که در حقیقت محال است که شخصی یک ودئوی خوب از اینستاگرام ندید باشد و آن را لایک یا فالو نکند. پس اگر می خواهید جذابیت را به پیج اینستاگرام القا دهید، آپلود ویدئو بهترین گزینه می باشد.

البته یک نکته را هم برای شما عزیزان خاطر نشان کنم و آن هم این بوده که فقط فقط به بارگذاری ویدئو های پی در پی نپردازید چرا که آپلود عکس با ویدئو باید به صورت کاملا یکسان رعایت شود تا پیج شما روند زیباسازی خود را داشته باشد، پیشنهاد ما این است که با اختلاف ۲ عکس، ویدئوی مربوطه را منتشر کنید تا ذوق دیدنش را در دل مخاطب جا کنید.

راستی تا یادم نرفته اینم به شما بگم که اگر قصد بارگذاری ویدئویی را دارید که در سایت Youtube پیدا کرده اید و نمی توانید این کار را انجام دهید ما برای شما پیشنهاد کاملا منحصر به فردی را برایتان آماده کرده ایم.

شما به راحتی می توانید ویدئوی مورد نظر را از یوتیوب دانلود کنید (بله  چرا که نه؟)

قبل از این کار پیشنهاد می کنم که حتما از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنید.

۱ – ویدئوی مورد نظر خود را باز کنید

۲ – لینک درج شده در بالای صفحه را ببینید

۳ – قبل از حرف y یوتیبوب کلیک کنید و ۲ عدد S در انجا وارد کنید

۴ – در اینجا شما وارد بخش savefrom شده اید

۵ – حال نوبت آن است که بر روی گزینه Download Without Installation بزنید تا بتوانید ویئوی خود را دانلود کنید

۶ – به همین راحتی

همچنین اگر ویئویی در خود اینستاگرام نظر شما را جلب کرد تا بخواهید آن را در پیج خود آپلود کنید نیز اصلا نگران نباشید چرا که در این مورد هم می توانیم به شما دوستان کمک کنیم.

برای این کار فقط کافی است که به سراغ اپلیکیشن play Store بروید و در Search Bar آن کلمه ی Instadown را سرچ کنید و پس از نصب آن فقط کافی است که لینک پست دلخواه را در آن جایگذاری کنید و در نهایت به دانلود آن ویدئو بپردازید.

استوری (Story)

یادتان باشد که هیچ وقت قدرت استوری (Story) را دست کم نگیرید، تحقیقات نشان داده است استوری ها از جذب کلیک بالایی برخوردار بوده اند چرا که در جلب توجه مخاطبین نقش موثری را ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی ۳ اپلیکیشن استوری ساز جذاب

پس اگر می خواهید که با مخاطبین ارتباط بیشتری داشته باشید باید روزانه ۲ استوری جذاب را در اینستاگرام انتشار دهید و اگر استوری که می گذارید از محبوبیت و ویژگی خاصی برخوردار است باید آن را به صورت Highlight در پیج خود ذخیره کنید.

لایک و کامنت (Like – comment)

لایک و کامنت یکی از تاثیر گذار ترین بخش های جذب مخاطب بوده که با رعایت آن می توانید به بازخورد مورد نظر خود برسید. البته سوء تفاهم پیش نیاد  منظور از لایک و کامنت آن نیست که سایرین برای پست شما می گذارند بلکه منظور لایک کردن و کامنت گذاشتن برای پیج های پر جمعیت می باشد.

اگر در روز حدود یک ربع از وقت خود را صرف لایک و کامنت گذاری در پست های پر مخاطب کنید مطمئن باشید که حتما نتیجه اش را هم به مرور زمان مشاهده میکنید.

نتیجه گیری

امیدواریم تا آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام ما در راستای پیشرفت شما موثر باشد و اگر همه ی این مواردی را که ذکر شد، قدم به قدم آن ها را در پیج خود اجرا کنید به راحتی هر چه تمام تر می توانید به مخاطب مورد نظر خود یا پرسونای بازار خود را به راحتی جمع آوری کنید تا در نهایت بتوانید دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام خود را گسترده کنید و به آن هدف مورد نظر خود برسید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *