خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش تصویری تغییر شماره موبایل در جیمیل با ۸ کلیک ساده

آموزش تصویری تغییر شماره موبایل در جیمیل با ۸ کلیک ساده

چگونه شماره تلفن جیمیل را تغییر دهیم

آموزش تصویری تغییر شماره موبایل در جیمیل

شما زمانی که می خواهید یک حساب جیمیل یا گوگل بسازید، اولین پیش نیاز برای ساخت اکانت، شماره تلفن می باشد که در واقع فقط با استفاده از آن می توانید ثبت نام کنید. گوگل نیز می خواهد شما را با شماره موبایل تایید هویت کند. گاهی اوقات پیش می آید که شماره موبایل خود را گم می کنید و یا اینکه شماره جدیدی خریده اید و دیگر به شماره قبلی نیازی ندارید اما یه دفعه یادتان می افتد که ای دل غافل، من جیمیل خودم رو با اون شماره قبلیه ساخته بودم.

لازم به ذکر است که گوگل هر چند گاهی برای امنیت حساب، یک تاییدیه برای شماره تلفن صاحب اکانت ارسال می کند که البته این موضوع برای زمانی که است که قصد دارید حساب را به جایی متصل کنید و … در کا یادتان باشد که اگر می خواهید از سلامت اکانت جیمیل و گوگل خود اطمینان حاصل کنید، باید همیشه شماره موبایلی که با آن، حساب را ایجاد کرده اید، همراه خود داشته باشید.

اما نکته ای که در این پست می خواهیم به صورت تصویری به شما عزیزان آموزش دهیم، اینه که شما اگر به هر دلیلی، شماره همراه قبلی خود را از دست داده اید، گوگل این فرصت را برای صاحب حساب فراهم کرده تا با استفاده از آن بتوانید شماره ی ثبت شده را عوض کنید و این قابلیت به معنی اینه که در واقع صاحب اکانت خود را تغییر داده اید (لازم به ذکر است که اگر می خواهید حساب جیمیل خود را به شخص دیگری واگذار کنید، بهتره که شماره آن شخص را در حساب ثبت و شماره خود را بردارید)

پس اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چگونه شماره تلفن جیمیل را تغییر دهیم؟ در سایت باشعوری می توانید تمامی مراحل را همراه با تصاویر قدم به قدم، یاد بگیرید و پس از پایان آموزش، سریعا به سراغ اکانت خود بروید و شماره موبایل را تعویض کنید

چگونه شماره تلفن جیمیل را تغییر دهیم؟

برای شروع می توانید از کروم، جیمیل و گوگل استفاده کنید که البته هیچ فرقی هم نداره (لازم به ذکر است که برای مثال تصویری از گوشی اندروید استفاده شده است) در اینجا ما از موتور جستجوی گوگل استفاده کرده ایم که به سرعت می توانید به تنظیمات دسترسی داشته باشید.

تغییر شماره تلفن بازیابی جیمیل

ابتدا همانطور که در تصویر به آن اشاره شده است، شما باید روی عکس پروفایل در بالای صفحه کلیک کنید تا منوی دسترسی ها برایتان باز شود (اگر چندین حساب گوگل یا همان جیمیل داشته باشید، در این قسمت به شما نشان داده می شود که باید روی اکانت مورد نظر کلیک کنید) سپس در قدم بعدی باید روی عبارت «Manage your google Account» ضربه بزنید.

ویرایش اطلاعات gmail

در صفحه بعدی، به تمامی تنظیمات و شناسه های اکانت خود دسترسی پیدا می کنید که در این قسمت همانطور که در تصویر به آن اشاره شده است، یک ردیف اصلی در ابتدای صفحه قرار دارد که همان دسته بندی ها کلی می باشد و شما تنها کاری که باید انجام دهید، اینه که روی بخش «Personal info» کلیک کنید.

تغییر شماره تلفن بازیابی جیمیل

در واقع شما به تنظیمات اطلاعات شخصی خود دسترسی پیدا کرده اید اما برای تغییر شماره موبایل در جیمیل ، صفحه را به سمت پایین بکشید تا گزینه «Phone» برایتان مشخص شود. سپس روی آن کلیک کنید تا برایتان باز شود.

چگونه شماره تلفن جیمیل خود را عوض کنیم

در صفحه بعدی، همانطور که در تصویر مشاهده میکنید؛ گوگل به شما نشان می دهد که چه دستگاه هایی از این شماره و اکانت استفاده کرده اند که در واقع همان صاحب حساب اکانت می باشد. در ابتدا تصویر، شماره تلفن خود را مشاهده می کنید که در زیر آن، کلمه verified درج شده که به نشانه ی تایید شدن شماره به عنوان صاحب اکانت جیمیل می باشد. در اینجا نیز شما باید روی شماره همراه خود کلیک کنید.

تعویض شماره تلفن در جیمیل

در قدم بعدی، همانطور که در تصویر مشاهده می کنید؛ شما می توانید تنظیمات دسترسی ها به اکانت خود را انجام دهید، برای مثال می توانید تعیین کنید که اگر پسورد جیمیل را فراموش کردم، می توانم با استفاده از همین شماره آن را بازیابی کنم و ….. اما برای تعویض شماره تلفن جیمیل، در ابتدای صفحه، یک شکل قلم قرار دارد که به نشانه ویرایش بوده و باید روی آن نیز ضربه بزنید.

ویرایش اطلاعات و مشخصات جیمیل

سپس گوگل برای اینکه از هویت صاحب اصلی اکانت باخبر بشه، از شما می خواهد تا رمز عبور حساب خود را وارد نمایید (اگر پسورد خود را فراموش کرده اید، می توانید از گزینه «forget password» استفاده نمایید) پس از وارد کردن رمز، روی گزینه آبی رنگ «next» کلیک کنید.

بازیابی شماره تلفن از جیمیل

در صفحه بعدی به صورت کامل نسبت به تغییرات شماره موبایل دسترسی پیدا کرده اید و همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ عبارتی آبی رنگ در پایین صفحه قرار دارد که دقیقا باید روی «Update number» کلیک کنید. در قدم آخر که در واقع مرحله پایانی شما می باشد، روی شماره خود ضربه بزنید و با استفاده از کیبورد گوشی، شماره مورد نظر را وارد نمایید و سپس از پایین صفحه، روی گزینه «SELECT» کلیک کنید. (اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چگونه رمز و پسورد جیمیل خود را عوض کنیم؟ پیشنهاد می کنم برای آموزش تصویری و کامل تغییر رمز گوگل، روی عبارت قرمز شده کلیک کنید.)

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *