خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش استوری گذاشتن در روبیکا | قابلیت Story در روبینو

آموزش استوری گذاشتن در روبیکا | قابلیت Story در روبینو

چگونه در روبیکا استوری بگذاریم

آموزش استوری گذاشتن در روبیکا همراه با تصاویر قدم به قدم

یکی از قابلیت های جذاب در اکثر شبکه های اجتماعی، امکان استوری گذاشتن بوده که کاربران زیادی نسبت به این موضوع علاقه مند بوده و دوست دارند روزانه چندین استوری منتشر کنند. اپلیکیشن روبیکا یکی از اپ های جذاب داخلی بوده که با استقبال بسیاری از کاربران مواجه شده است و به همین جهت، به مرور زمان، قابلیت پیام رسان و روبینو را داخل خود اضافه کرده است و از این پس می توانید با مخاطبین خود چت و گفتگو داشته باشید یا اینکه می توانید مانند اینستاگرام، پست هایی از خود منتشر کنید و افراد را دنبال کنید و همچنین بقیه هم شما را دنبال کنند.

البته احتمالا شما هم از قسمت روبینو استفاده کرده اید و از اینرو، چندین پست هم منتشر کرده اید اما مسئله ای که بسیار جای خالی آن در روبیکا احساس میشود، قضیه استوری گذاشتن در روبیکا می باشد که خب این موضوع تا الان در روبیکا اضافه نشده بوده و اصلا هیچ راهی برای استوری منتشر کردن نبود. با آپدیت هایی که روبیکا از خود منتشر کرده، همین چند وقت پیش متوجه شدیم که روبیکا نیز قابلیت Story را در قسمت روبینو اضافه کرده است و از این پس می توانید به راحتی آب خوردن، مانند اینستاگرام نیز استوری بگذارید.

پس اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چگونه در روبیکا استوری بگذاریم؟ در ابتدا باید روبیکای خود را از گوگل پلی به روز رسانی کنید تا گزینه استوری روبینو برای شما نیز فعال شود. البته چون اولین آپدیت از استوری روبینو بوده باید بگم که استوری گذاشتن در روبیکا به صورت حرفه ای نمی باشد و شما فقط می توانید از خود عکس بگیرید یا اینکه فیلم ضبط کنید و به صورت استوری منتشر کنید.

یعنی اگر قصد دارید تا ویدیو های چند قسمتی و طولانی در روبیکا منتشر کنید، باید بگم که این موضوع در فعلا امکان پذیر نمی باشد و البته امیدواریم با آپدیت های بعدی بتوانیم ویدئو های طولانی نیز در روبیکا منتشر کنیم. از جمله فعالیت هایی که می توانید در استوری روبیکا انجام دهید، عکس گذاشتن می باشد و همچنین می توانید در عکس ها متن تایپ کنید و هشتگ بگذارید و اگر دوست داشتید، ادرس پیج هم داخل آن @ اعمال کنید.

سایت باشعوری یکی از منابع اصلی برای یادگیری ترفند و قابلیت شبکه های اجتماعی بوده که اگر هر سوالی داشته باشید، می توانید در سایت ما به جوابش برسید پس برای آموزش گذاشتن استوری در روبیکا و روبینو در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه در روبیکا استوری بگذاریم؟

پس از اینکه روبیکای خود را به روز رسانی کردید، به قسمت روبینو وارد شوید و همانطور که در تصویر برایتان مشخص کردیم، گزینه دایره ای شکل «افزودن استوری» در بالای صفحه اضافه شده است که باید روی آن کلیک کنید.

استوری در روبینو

صفحه ای که برایتان باز میشود، دوربین گوشی شما می باشد که یعنی می توانید با گزینه «Normal» که در پایین صفحه قرار دارد، عکس بگیرید یا اینکه با گزینه «HANDS-FREE» از خود ویدئو ضبط کنید – در گوشه سمت راست، پایین؛ گزینه ای به شکل دوربین قرار دارد که می توانید با استفاده از آن، حالت سلفی و دوربین پشتی خود را تعیین کنید.

چطور در روبیکا میتوان استوری منتشر کرد

در بالا و سمت راست استوری، گزینه به شکل چرخ دنده قرار دارد که همان تنظیمات استوری می باشد و که با کلیک بر روی آن Setting ، صفحه ای برایتان باز می شود (البته لازم به ذکر است که چون روبیکا به تازگی استوری روبینو را راه اندازی کرده، تنظیمات زیادی ندارد و در حد چیزای اولیه می باشد)

عکس استوری گذاشتن در روبیکا

صفحه تنظیماتی که برایتان باز می شود؛ شامل۲ گزینه می باشد: «پاسخ به استوری من» و «ذخیره در گالری» اگر می خواهید که استوری هایی که از خود منتشر می کنید، مستقیما در گالری موبایل تان ذخیره شود، باید دکمه ذخیره در گالری را فعال کنید.

چگونه در ایران درآمد دلاری داشته باشیم

گاهی اوقات برایتان پیش می آید که می خواهید کامنت یا نظرات استوری خود را ببندید تا اشخاصی که استوری شما را مشاده می کنند، دیگر نتوانند به استوری پاسخی بدهند که در این صورت می توانید از پاسخ به استوری من استفاده کنید. با کلیک بر روی گزینه مذکور، صفحه برایتان باز می شود که از شما سوال پرسیده: «چه کسانی می توانند به استوری من پاسخ دهند؟»

تنظیمات استوری روبینو

سه گزینه؛ همه – کسانی که دنبال می کنید – هیچ کس در دسترس شما می باشد که با توجه به نیاز خود می توانید دکمه یکی از آن ها را فعال کنید (در نظر داشته باشید که به صورت پیش فرض روی گزینه «همه» بوده که یعنی همه می توانند به استوری شما نظر بدهند)

اگر می خواهید عکسی را در استوری خود بگذارید، باید انگشت خود را از پایین به سمت بالای صفحه بکشید تا گالری گوشی شما به نمایش درآید و سپس باید روی عکس مورد نظر کلیک کنید و تا روی استوری قرار گیرد. همانطور که درتصویر برایتان مشخص کرده ایم، در بالای صفحه، گزینه به شکل «Aa» قرار دارد که با ضربه روی آن، می توانید متن و جمله دلخواه را روی استوری تایپ کنید و بنویسید.

هشتگ و منشن کردن در استوری روبینو

در کنار همان گزینه فوق، شکل خط مارپیچ قرار دارد که با استفاده از آن می توانید روی استوری خود نقاشی کنید و با لمس انگشت خود، شکل های متفاوتی روی تصویر بکشید. در آخر نیز برای منتشر کردن استوری، دکمه «ارسال» سفید رنگ در پایین صفحه قرار دارد که باید روی آن ضربه بزنید.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *