خانه / استایل و زیبایی / آشنایی با ورزش بادی ریتم یا زومبا ؛ آرامش – نشاط – قدرت

آشنایی با ورزش بادی ریتم یا زومبا ؛ آرامش – نشاط – قدرت

ورزش بادی ریتم چیست ؟

بادی ریتم یا زومبا یکی از ورزش های محبوب جهانی بوده که حرکات و تمرینات با موسیقی اجرا می شود که در واقع بسیار شبیه به کلاس رقص می باشد و ناگفته نماند که ورزش زومبا از رقص های لاتین الهام گرفته است.

نگران نباشید، لازم نیست که شما حتما رقصنده ماهری باشید تا بتوانید تمرینات بادی ریتم را انجام دهید . همین که تحرکات خودتان را با موسیقی انجام دهید کفایت می کند. لازم به ذکر است که زومبا یکی از شاخه های ورزش ایروبیک بوده و از حرکات هوازی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: چگونه شخصیت کاریزماتیک داشته باشیم ؟

زومبا یا ورزش بادی ریتم

در واقع ورزش بادی ریتم به شما در چربی سوزی و کاهش وزن بسیار کمک می کند و علاوه بر آن تاثیر بسزایی در تقویت عضلانی مرکزی که شامل کمر، پهلو، شکم، باسن و لگن می شود، دارد و در نتیجه انعطاف پذیری بدن شما را نیز افزایش می دهد. در ادامه باشعوری شما را با تاریخچه و موسیقی بادی ریتم آشنا می کند.

تاریخچه ورزش زومبا

ورزش زومبا برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ توسط یک ورزشکار کلمبیایی به نام Alberto Beto Perez بوجود آمد و کم کم مورد استقبال فراوان مردمانی در سرتاسر جهان قرار گرفت به طوری که طبق آمارها در ۱۸۵ کشور جهان بیش از ۱۴ میلیون نفر در کلاس های آموزشی زومبا در طول هفته شرکت می نمایند.

موسیقی بادی ریتم و زومبا

موسیقی بادی ریتم و زومبا ، موسیقی پرنشاط لاتین است که از موسیقی و رقص‌های اسپانیایی‌ تبار‌ها و آفریقایی تبار‌های آمریکا (هیپ‌هاپ)، کارائیب (سوکا و سالسا و مرنگ) و برزیل (سامبا) و امثال آن الهام گرفته است. اما در ۵ سال گذشته به ژانر موسیقی بین‌المللی تبدیل شده است. به همین دلیل بالیوود و بانگرا در آن گنجانده شده و از رقص شکم هم استفاده می‌شود.

حتما از شنیدن آن که تعدادی از هنرمندان بین‌المللی فقط برای زومبا موسیقی می‌سازند، تعجب می‌کنید. هنرمندان برنده‌ ی جایزه‌ی گرمی مانند پیت‌بول، ددی یانکی، وایکلف موسیقی مختص زومبا می‌سازند. موسیقی زومبا بسیار گیرا و شاد است و با آن احساس صمیمیت می‌کنید.

نکاتی از چندین بیماری برای انجام ورزش زومبا

اگر قبل از بارداری نیز تمرینات بادی ریتم را انجام می‌دادید، معمولا بارداری مشکلی در ادامه‌ٔ تمرینات‌تان ایجاد نمی‌کند. اما بهتر است اول با پزشک متخصص مشورت کنید. همچنین برای حفظ سلامت جنین بهتر است تغییراتی در برخی حرکات ایجاد کنید.

اگر از کمردرد، زانودرد یا التهاب مفصل رنج می‌برید، از انجام حرکات سنگین بادی ریتم خودداری کنید. یهتر است تمریناتی انجام بدهید که بر مفاصل فشار زیادی وارد نکنند.

اگر دارای معلولیت یا محدودیت جسمی هستید، کلاس‌های مخصوص بادی ریتم با ویلچیر گزینه‌ٔ خوبی محسوب می‌شوند. این کلاس‌ها خوب، سبک و مفرح هستند.

اگر به دیابت مبتلا هستید، بادی ریتم راه خوبی برای کاهش وزن و عضله‌سازی محسوب می‌شود. با افزایش مصرف انرژی، سطح قند خون‌ پایین می‌آید. درصورتی‌که می‌خواهید کلاس بادی ریتم را شروع کنید، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت بکنید تا ببینید روند درمان دیابت‌تان نیاز به تغییر دارد یا خیر.

بادی ریتم علاوه‌بر کاهش وزن، خطر بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد. بادی ریتم موجب کاهش فشار خون، کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می‌شود. اگر به بیماری قلبی مبتلا هستید، ممکن است پزشک‌تان به‌جای کلاس بادی ریتم، تمرینات دیگری را برای کمک به سلامت قلب و تناسب اندام به شما پیشنهاد کند.

فواید ورزش بادی ریتم

  • لاغری و تناسب اندام
  • انعطاف‌پذیر شدن بدن
  • احساس شادی و آرامش
  • افزایش اعتماد به نفس
  • پیشگیری از تنبلی مغز
  • بهبود عملکرد قلب و کاهش بیماری های قلبی
  • افزایش جذب اکسیژن
  • افزایش استقامت بدنی و عضله‌ سازی
  • کاهش فشار خون
  • افزایش کلسترول
اشتراک گذاری:

درباره ی صادق توسلی پویا

همچنین ببینید

عطر مردانه مناسب برای فصل تابستان

۷ عطر مردانه مناسب برای فصل تابستان را از دست ندهید

بسیار پیش آمده زمانی که فصل تابستان فرا می رسد شما عزیزان به فکر خرید …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *